فرانسه برای دوچرخه نیز سندی تنظیم می کند
آذر ۲۳, ۱۳۹۷
احتمال معرفی بی ام و ایکس ۸
آذر ۲۷, ۱۳۹۷

موتورسیکلت آپریلیا RSV4 Factory حرفه ای و قدرتمند

موتورسیکلت آپریلیا RSV4 Factory حرفه ای و قدرتمند

بدون شک بحث موتورسیکلت امر مهمیست و هنگام خرید یک مدل قدرتمند باید به فاکتورهای مختلف آن توجه کرد تا بتوان موتور موردنظر را گزینه مناسبی محسوب کرد.  نزاع بین آپریلیا و دوکاتی سال‌ها است که جریان داشته و این دشمنی از سال ۲۰۰۴ شروع شد، زمانی که آپریلیا بروزرسانی کاملی در مدل RSV 1000 R با موتور دو سیلندر وی شکل ۶۰‌درجه انجام داد. این تغییر باعث شد تا =سلطه دوکاتی با مدل ۹۹۸ در زمینه سوپرموتورسیکلت ها به پایان برسد. RSV 1000 R با استفاده از فناوری جدید شرکت آپریلیا در مسابقات جهانی موتورسیکلت های قدرتمند طراحی بهره گرفته است. از آن زمان تاکنون رقابت دو کمپانی ایتالیایی همچنان جریان داشته و باعث ساخت مدل های برجسته و قدرتمندتری شده است.

زمانی که قوانین SBK با تغییراتی مواجه شد، آپریلیا توانست محصول توانمند RSV4 1000 را تولید کند و دوکاتی مدل Panigale 1099 را جایگزین مدل ۱۰۹۸ Testastretta کرد. هم اکنون نیز آپریلیا تمرکز روی مسابقات موتوجی‌پی گذاشته اما مدل RSV4 1000 همچنان نقش مهمی در این شرکت ایفا می کند. اگرچه هم اکنون از پشتیبانی کامل کارخانه برخوردار نیست و با رقیبی قدرتمند رو به رو است.
دوکاتی سال ۲۰۱۷ از مدل Panigale V4 رونمایی نمود. آپریلیا نیز به این رقیب تازه‌نفس با مدل RSV4 1100 2019، یک نسخه قوی‌ترین و زیباترین از RSV4 پاسخی به رقیبش داد. آپریلیا پیشرانه وی شکل چهار سیلندر ۶۵ درجه RSV4 را با افزایش قدرت به مدل Tuono 1100 افزود. برای رسیدن به حداکثر توان ممکن  از استاندارد یورو۴ مهندسان آپریلیا ضریب تراکم ۱۳٫۶/۱ را با چهار دریچه گاز ۴۸ میلی‌متری با دو انژکتور در هرکدام و سوپاپ‌های بزرگ در هم آمیختند.
سیستم روان کاری از پمپ روغن بزرگ شده بهره می برد تا جریان روغن با حجم بیشتری صورت گیرد و دمای روغن کنترل شده باشد. پمپ روغن نیز به‌منظور تغذیه افشانه‌های روغن در زیر هر سیلندر برای خنک سازی بیشتر پیستون‌ها استفاده شد. در نتیجه تمام این تغییرات ساخت موتوری جمع‌وجور را به دنبال داشت که توانایی تولید ۲۱۷ اسب بخار در ۱۳۲۰۰ دور در دقیقه را رقم زد و تنها ۲۰۰  دور در دقیقه بیشتر از موتور RSV4 RR با ۲۰۱ اسب بخار محسوب می شود.
این آمار نشان می دهند که تیونینگ بزرگی بر روی این موتورسیکلت صورت گرفت. مورد بعدی که توانایی‌های ارتقا یافته این موتور را افشا می کند، گشتاور ۱۲۲ نیوتن متری در ۱۱ هزار دور در دقیقه می باشد. سیستم کنترل موتور APRC آپریلیا اطمینان می دهد که این پیشرانه با حداکثر قدرت به هدف می رسد. APRC گذشته از آن دارای تنظیمات هشت مرحله‌ای کنترل کشش، کنترل تک‌چرخ، کنترل شتاب گیری، کوئیک شیفتر و کروز کنترل است.

پیشرانه در بین شاسی دوقسمتی آپریلیا قرار گرفته و محافظت می شود. این شاسی از تنظیمات دقیقی برخوردار بوده که باعث توزیع دقیق وزن، بهتر شدن هندلینگ فرمان و درنتیجه بهتر شدن دینامیک رانندگی عالی RSV4 گشته است.

برای سیستم تعلیق از قطعات باکیفیت öhlins بهره گرفته شد که دوشاخ وارونه ۴۳ میلی‌متری NIX در جلو و کمک‌فنر TTX در عقب آن جای گرفته است. RSV4 1100 روی چرخ‌های ۱۲۰/۷۰R17 در جلو و ۲۰۰/۵۵R17 در عقب قرار می گیرد. وظیفه کاهش سرعت بر عهده ترمزهای شناخته شده برمبو قرار دارد. دیسک‌های ۳۳۰ میلی‌متری جلو دارای بهترین کالیپرهای چهار پیستون این کمپانی به نام Stylema هستند. این کالیبرها جمع‌وجور تر و سبک‌تر از مدل یک‌تکه M50  می باشند. دقت بالایی در طراحی بدنه این موتورسیکلت یعنی RSV4 به کار گرفته شده و آن را خیره کننده ساخته است. گذشته از آن بدنه  فیبر کربنی موتورسیکلت دارای بالچه‌هایی است که توانایی تولید نیروی رو به پایین در سرعت‌های بالا دارد. به دلیل استفاده از مواد سبک‌وزن همچون فیبر کربن در بدنه، تیتانیوم در سیستم اگزوز آکراپوویچ و باتری لیتیومی بوش وزن موتورسیکلت مذکور تنها ۱۹۸ کیلوگرم وزن دارد که بسیار مناسب است.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *