ریوین R1S شاسی بلند تمام الکتریکی آمریکایی
آذر ۱۲, ۱۳۹۷
بررسی ویژگی‌های منحصربه‌فرد اینفینیتی QX80 مدل ۲۰۱۹
آذر ۱۹, ۱۳۹۷

آشنایی با موتورسیکلت های پالس NS160 و NS200

آشنایی با موتورسیکلت های پالس NS160 و NS200

شرکت هندی باجاج اتو در سبد محصولات خود مدل های مختلفی از موتورسیکلت ها را به تولید می رساند که در این میان باید به دو مدل پالس NS160 و NS200 داشته که از موتورهای کارآمد و ایده آل شهری محسوب می شوند.

این موتورها قدرتمند نیستند و در سوی دیگر نباید آنها را کم مصرف و کوچک به شمار آورد. در این مطلب می خواهیم شما را بیشتر با دو مدل پالس ان اس ۱۶۰ و ۲۰۰ آشنا سازیم تا در صورت نیاز به تهیه آنها بپردازید:

پالس ان اس ۱۶۰

کمپانی باجاج به کمک دو مدل پالس ۱۶۰ و ۱۸۰ توانست محبوبیت خود را دوچندان سازد و یکی از محبوب ترین موتورسیکلت های ۱۵۰ سی سی را در بازار عرضه دارد. پس از آن که دو مدل معرفی شد، باجاج تصمیم گرفت به مدل جدیدتری روی آورد که نه تنها نمونه کاملی محسوب شود، بلکه قدرت بیشتری نیز ارائه دهد. موتورهایی که بتوانند عملکرد بیشتری از خود نشان دهند و محصولاتی برجسته به شمار روند.

در این بین باجاج ان اس ۱۶۰ را با نیروی محرکه قوی تر و قیمتی مناسب رونمایی کرد. ان اس ۱۶۰ همان موتوری بود که باجاج نیاز داشت به تولید و معرفی آن بپردازد تا به عنوان یک نسخه ارتقایافته بتواند عملکرد خوبی از خود نشان دهد.

البته مدل پیشین نیز موتورسیکلت برجسته ای محسوب می شد اما نسخه جدید با ویژگی های بهبودیافته می توانست هدف باجاج را بهتر پیش برد. طراحی نینجایی این موتورسیکلت برای جوان تر ها جذاب به نظر رسیده و چهره تهاجمی را به ان اس ۱۶۰ داد تا بیشتر مورد قبول واقع شود.

طراحی و امکانات

یکی از ویژگی های مطلوب این موتور طراحی  برگرفته از مدل ان اس ۲۰۰ می باشد تا جذابیتی را در آن شاهد باشیم. اگرچه این طراحی ۵ سال قبل به کار گرفته شد و یک نوع جدیدی محسوب نمی شود اما همچنان می تواند موردتوجه خریداران و مشتریان قرار گیرد.

باجاج طراحی را در این نسخه به کار گرفته که نظر علاقمندان به موتور را جلب می کند. نظری که آنها می توانند داشته باشند، طراحی تهاجمی و قدرتمند است که ان اس ۱۶۰ به خوبی این ماهیت طراحی را در خود دارد و نظر گیر می باشد. در بدنه نقاط تیز مختلفی می توان مشاهده کرد تا آیرودینامیک حرکتی موتور بهبود یافته و  همانند اتومبیل های اسپرت، سرعت بهتری از خود نشان دهد. طراحی بخش مهم هر محصول است و اگر توجه کافی صورت نگیرد، بدون شک نمی تواند نظر صاحبان را به خود جلب کند.

ان اس ۱۶۰ باجاج یک مدل بسیار قدرتمند نیست اما شرکت هندی روح یک موتور قدرتمند را در آن دمیده تا در کنار طراحی مجذوب کننده برای علاقمندان جالب توجه باشد. البته گذشته از طراحی مطلوب این محصول، باید به امکاناتی نیز در آن اشاره کرد. امکاناتی که می تواند برای افراد جالب توجه بوده و اهمیت داشته باشد. بدنه از تن دو رنگ برخوردار است تا همانند موتورهای رده بالا ظاهری ایده آل و مناسبی مشاهده شود. طراحی موتورسیکلت امر آسانی نیست و نیاز است تا افرادی باتجربه و حرفه ای به کار روی آن بپردازند. باجاج نیز سعی کرده چنین افرادی را برای موتورسیکلت خود در نظر گیرد.

همانطور که گفته شد، باجاج با به کارگیری طراحی تهاجمی و جذاب برای ان اس ۱۶۰ آن را به یک موتورسیکلت عضلانی تبدیل نمود. ساختار دو رنگ بدنه در جای جای آن قابل مشاهده است و ترکیب جالبی به وجود آورد. یکی از بخش های موردتوجه در طراحی ان اس ۱۶۰، بخش باک بنزین می باشد که پهن و عضلانی به نظر رسیده و خیره کننده می باشد. قسمتی که نقطه عطفی در ظاهر ان اس ۱۶۰ به وجود آورد و می تواند برای جوان ترها هیجان انگیز محسوب شود.

براساس قوانین محلی، تایر عقب موتورسیکلت باید ۷۰ درصد پوشانده باشد و طراحان باجاج نیز تصمیم گرفت گلگیری را در چرخ عقب قرار دهند تا این ۷۰ درصد انجام گیرد. سیستم آشکار کننده مشخصات، تفاوتی با نسخه ان اس ۲۰۰ ندارد. البته در مدل ان اس ۱۶۰ نمایشگر آنالوگ ابعاد بزرگتری دارد و در این بین نمایشگر دارای چراغی مخصوص تعویض دنده نیز است. به طور کلی طراحی و کیفیت ساخت این موتور بسیار قابل توجه می باشد و خیال علاقمندان را راحت نمود.

سیستم و مشخصات فنی

کمپانی باجاج موتورز در مدل پالس ان اس ۱۶۰ از پیشرانه ۱۶۰٫۳ سی سی استفاده کرده که بر اساس موتور ۱۵۰ سی سی طراحی شده و برای موتور باجاج پالس ای اس ۱۵۰ توسعه پیدا کرد. موتور استفاده شده در موتورسیکلت پالس ان اس ۱۶۰ توانایی تولید ۱۵٫۵ اسب بخار قدرت در دور موتور ۸۵۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۱۴٫۶ نیوتن متری در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه را داراست. با توجه به این آمار می‌توان ادعا کرد که عملکرد این موتورسیکلت با توجه به حجم موتور آن، مطلوب می باشد. باجاج موتورز در هند یک برند بزرگ خودروساز شناخته شده که محصولات در مناطق مختلفی به فروش رسیده و محبوبیت دارد. مدل ان اس ۱۶۰ یک موتور شهری کارآمد بوده که نباید این نسخه را مشابه اسکوترها یا مدل های معمولی دیگر دانست.

اگرچه طراحی و مشخصه های بزرگی برای ان اس ۱۶۰ در نظر گرفته شده اما نمی توان به آن موتور سریع گفت.  در حالی که قدرت این موتور حالت خطی دارد، شتابگیری آن را باید سریع دانست. یکی از اصلی ترین معایب موتور پالس NS 160 لرزش‌های آن در دور موتورهای بالا ۴۰۰۰ دور در دقیقه است که این لرزش ها پس از عبور از دور موتور ۷۰۰۰ دور در دقیقه کمی کاهش می یابد. در سرعت‌های نزدیک ۹۰ کیلومتر برساعت نیز لرزش‌ها و صداهایی از باک سوخت و دسته ی موتور احساس می شود.

سواری

بدون شک موتورسیکلت اگر از کیفیت سواری مناسبی برخوردار نباشد، نمی توان آن را موتورسیکلت ایده آل دانست. با کمک فنرهای ارتقایافته، پالس ان اس ۱۶۰ حتی در خیابان ها و جاده های نیز انعطاف پذیری بالایی دارد و تجربه سواری نرم و بدون نقصی را می توان شاهد بود. البته سطح این سواری در حدیست که فراتر از یک موتور شهری استاندارد می باشد. ساختار ان اس ۱۶۰ شبیه به ان اس ۲۰۰ بوده و از حالت اسپرتی بهره می برد. چنین حالتی به افراد اجازه می دهد تا ارگونومی بسیاری در هنگام حرکت داشته و ناراحتی احساس نکنند.

ارتفاع قرار گیری موتور سوار بر روی این موتورسیکلت از سطح زمین ۸۰۵ میلی متر بوده که در مقایسه با سایر موتورسیکلت های این سبک، ارتفاع بالایی دارد. هندلینگ و هدایت‌پذیری موتور باجاج پالس NS 160 فوق العاده می باشد و هنگام موتورسواری با آن اصلا دچار لغزش سر پیچ‌ها نمی شوید.

قیمت

این موتورسیکلت در حال حاضر وارد بازار ایران شده و بیش از ۸٫۸۰۰ میلیون قیمت دارد که محصولی برجسته و قابل توجه است.

موتور پالس ان اس ۲۰۰

کمپانی باجاج به کمک دو مدل پالس ۱۶۰ و ۱۸۰ توانست محبوبیت خود را دوچندان سازد و یکی از محبوب ترین موتورسیکلت های ۱۵۰ سی سی را در بازار عرضه دارد. پس از آن که دو مدل معرفی شد، باجاج تصمیم گرفت به مدل جدیدتری روی آورد که نه تنها نمونه کاملی محسوب شود، بلکه قدرت بیشتری نیز ارائه دهد. موتورهایی که بتوانند عملکرد بیشتری از خود نشان دهند و محصولاتی برجسته به شمار روند.

در این بین باجاج ان اس ۲۰۰ را با نیروی محرکه قوی تر و قیمتی مناسب رونمایی کرد. ان اس ۲۰۰ همان موتوری بوده که باجاج نیاز داشت به تولید و معرفی آن بپردازد تا به عنوان یک نسخه ارتقایافته بتواند عملکرد خوبی از خود نشان دهد.

این موتورسیکلت در مقایسه با نسخه ۱۶۰ یک نسخه قدرتمندتر محسوب شده و سواری خوبی دارد.  این مورتورسیکلت باعث می‌شود تا این وسیله نقلیه زمان جرقه‌زنی دقیق‌تری داشته و همین امر سبب بالا رفتن بازدهی احتراق پیشرانه می‌شود. این تغییرات باعث شده تا علاوه بر اینکه بازدهی و عملکرد نسخه‌ی جدید موتور باجاج پالس ان اس ۲۰۰  بهبود یافته، احتراق صورت گرفته در موتور نیز از نظر محیط زیستی پاک محسوب شود.

سیستم قدرت این موتور توانایی تولید ۲۳٫۵۲ اسب بخار را داشته در دور موتور ۹۵۰۰ دور در دقیقه و ۱۸٫۳ نیوتن متر گشتاور در دور موتور ۸۰۰۰ دور در دقیقه را داراست. موتور پالس ان اس ۲۰۰  می تواند تا در زمان ۴٫۸۶ ثانیه از سرعت صفر تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت ساعت شتاب گیرد. زمان شتابگیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر آن نیز بیش از ۱۲٫۵۸ ثانیه می باشد. حداکثر سرعت این موتورسیکلت به گفته باجاج ۱۲۵ کیلومتر برساعت است.

با این حساب صاحبان موتورسیکلت ان اس ۲۰۰ تجربه سواری کاملی خواهند داشت که در نوع خود قابل توجه است. سیستم ترمز این موتورسیکلت از یک دیسک ۲۸۰ میلی متری در قسمت جلو و یک دیسک ۲۳۰ میلی متری در قسمت عقب تشکیل شده است. زمان ایست این موتور از سرعت های ۸۰ و ۶۰ کیلومتر بر ساعت تا حالت ثابت به ترتیب ۳٫۰۵ و ۲٫۴۲ ثانیه اعلام شد.

بدون شک هر دو مدل موتورسیکلت باجاج محصولات برجسته و جذابی هستند که می توانند موردتوجه علاقمندان قرار گیرند. موتورسیکلت هایی که نه تنها دارای پیشرانه کارآمد می باشند، بلکه طراحی بدنه قابل توجهی داشته که می توان آن را اسپرت و شهری دانست. اگرچه پیشرانه این مدل ها در سطح یک موتور ریس نیست و نباید انتظارات بسیاری داشت، اما کمپانی هندی باجاج موتورز تمام تلاش خود را کرده تا موتورسیکلت های مطلوبی را ارائه دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *