فراری SP3JC معرفی شد
آذر ۱۱, ۱۳۹۷
آشنایی با موتورسیکلت های پالس NS160 و NS200
آذر ۱۶, ۱۳۹۷

ریوین R1S شاسی بلند تمام الکتریکی آمریکایی

ریوین R1S شاسی بلند تمام الکتریکی آمریکایی

به تازگی در نمایشگاه اتومبیل لس آنجلس، استارتاپ امریکایی ریوین از چند مدل تمام الکتریکی همچون شاسی بلند و پیکاپ رونمایی کردند. یکی از مدل های رونمایی شده، شاسی بلند تمام الکتریکی ریوین R1S است.

خودرویی که در طراحی مشابه پیکاپ تمام الکتریکی این استارتاپ است و در مشخصه های فنی نیز تقریبا یکسان می باشند. ریوین در تلاش است تا نقش تسلا را به عنوان تولیدکننده شاسی بلند و پیکاپ الکتریکی در امریکا ایفا کند.

در حال حاضر تسلا موتورز بزرگترین تولیدکننده اتومبیل برقی می باشد و ریوین نیز می خواهد پا در جای پا تسلا بگذارد. R1S می تواند رقیبی برای محصولات الکتریکی شاسی بلند چون آئودی، بی ام و و چندی دیگر باشد.

مرسدس نیز روی شاسی بلند الکتریکی کامل EQC  مشغول کار است و تسلا نیز مدل Y را در دست ساخت دارد. با این حساب رقبا متعددی وجود دارند که می توانند برای ریوین آر۱اس چالش برانگیز باشند. اگرچه ریوین تنها دو مدل فول برقی  R1T و R1S را به نمایشگاه اتومبیل لس آنجلس آورده، اما شرکت های دیگری هم هستند که می خواهند عملکرد بزرگی در این بخش داشته باشند.

R1S ابعاد بزرگی داشته و باید آن را در کلاس شاسی بلندهای نسبتا فول سایز قرار داد. این طور که پیداست ریوین می خواهد یک رقیب الکتریکی را برای محصولات شاسی بلند بزرگ برای برندهای شورولت، تویوتا، فورد، لینکلن، جی ام سی، کادیلاک و چندی دیگر معرفی کند.

طراحی R1S شباهتی به مدل های فعلی ندارد و چراغ های عجیب و ممتد برای آن در نظر گرفته شده که در خودروهای فعلی شاهد نیستیم. در قسمت کف اتومبیل باتری به کار گرفته شده تا نه تنها ثباتی به خودرو ببخشد، بلکه جایگاه مناسبی داشته باشد. ریوین R1S را در سه پکیج باتری  ۱۰۵، ۱۳۵ و ۱۸۰کیلووات ساعتی به فروش می رساند. این باتری ها به ۴ موتورالکتریکی قدرت بخشیده و توانایی ۷۵۰ اسب بخاری را رقم می زنند.

ریوین R1S در دو مدل ۵ و ۷ نفره عرضه می شود و ۰ تا ۱۰۰ آن کمتر از ۳ ثانیه می باشد. چنین مشخصه هایی برای یک شاسی بلند نادر و عجیب محسوب می شود. به ادعای شرکت سازنده، ریوین R1S قادر است در نسخه ۱۸۰ کیلووات ساعتی ۶۴۰ کیلومتر بپیماید و در نسخه ۱۰۵ کیلووات ساعتی نیز تنها ۴۰۰ کیلومتر با هر بار شارژ به حرکت درمی آید. با ارتفاع بلند ریوین شاسی بلند، در آب می توان آن را به سادگی حرکت داد. همچنین از آپشن هایی ویژه آفرود نیز بهره می برد تا یک شاسی بلند پوشالی نباشد و ویژگی های واقعی را با خود یدک کشد.

در کابین داخلی همانند مدل پیکاپ، شاهد دو صفحه نمایش هستیم که یکی از آنها در کنسول مرکزی واقع شده و بزرگ است و دیگری در قسمت سرعت سنج. کابین داخلی ریوین R1S طراحی پریمیومی داشته و باکیفیت به نظر می رسد. حتی می توان آن را در بحث کابین داخلی با ایکس ۵ بی ام و و ایکس ۷ به قیاس پرداخت. R1S در نسخه پایه ۶۵ هزار دلار قیمت دارد و چنین قیمتی در مقایسه با نسخه پایه e-tron آئودی که ۷۵ هزار دلاریست، بسیار ارزان محسوب می شود.

بنیانگذار ریوین یکی از دانش آموخته های MIT بوده که توانسته برای پروژه های ریوین کمک های مالی دریافت کند تا بتواند استارتاپ خود را روی پا نگهدارد. زیرا استارتاپ ها شرکت های نوپایی هستند که از قوه مالی قابل توجهی برخوردار نیستند و برخی از آنها در کوتاه مدت کار خود را از دست می دهند.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *