نگاه نخست به نسل جدید هیوندا سانتافه
آبان ۲۹, ۱۳۹۷
انتشار تصویر تیزری جدید از کیا سول ۲۰۲۰
آذر ۱, ۱۳۹۷

رونمایی یاماها از موتورسیکلت ماجراجو Ténéré ۷۰۰

رونمایی یاماها از موتورسیکلت ماجراجو Ténéré ۷۰۰

شرکت یاماها یکی از برندهای مطرح ژاپنی تولیدکننده موتورسیکلت و دیگر ادوات شناخته می شود که تاکنون محصولات قابل توجهی را معرفی و  عرضه کرد. در این بین به تازگی این شرکت از موتورسیکلت ماجراجو  Ténéré ۷۰۰ رونمایی به عمل آورد. موتورسیکلتی که از طراحی کراس برخوردار است و برای عبور از شرایط سخت و جاده های ناهموار طراحی و توسعه پیدا کرده است. به تازگی این کمپانی علاوه بر رونمایی تولید آن را سال ۲۰۲۰ اعلام نمود که نسخه امریکایی در ژاپن و نسخه اروپایی در فرانسه به تولید می رسد.

موتور این وسیله نقلیه دوچرخ از نوع دو سیلندر موازی CP2 با حجم ۶۸۹ سی‌سی با شاسی جدید است که کنترل عالی افراد می توانند روی آن داشته باشند. به گفته یاماها،  Ténéré ۷۰۰ موتورسیکلتی برای شرایط جاده ای سخت و راحت است و تفاوتی نداشته در کدام جاده از آن بهره می گیرید. از رقبا این موتورسیکلت باید به بی ام و  F850GS و کی تی ام ۷۹۰ اشاره کرد. انتظار می رود تینیری با پیشرانه در نظر گرفته شده عملکرد خوبی از خود نشان دهد زیرا پیشتر دو مدل ا MT-07 و XSR-700 نیز با چنین پیشرانه ای توانستند خوش بدرخشند.

شرکت ژاپنی توان موتور ۷۰۰Ténéré را اعلام نکرده است اما بررسی توان XSR-700 2018 نشان می‌دهد که این موتورسیکلت توانی برابر با ۶۸٫۵ اسب بخار در ۸۹۰۰ دور در دقیقه و ۶۳ نیوتن متر گشتاور در ۶۵۰۰ دور در دقیقه را تولید کند. چنین توانی برای گشت و گذار در شرایط جاده ای ناهموار بسیار مناسب است و می توان قدرت قابل توجهی را شاهد بود. تجربه ای که برای طرفداران موتورهای کراس لذت بخش است.

این کمپانی می گوید ضرایب دنده‌های گیربکس نیز قابلیت تطبیق‌پذیری مناسبی با شرایط مختلف موتورسواری دارد و باید آن را یک موتورسیکلت انعطاف پذیر باتوجه به هر شرایط جاده ای دانست. البته این موتور تنها برای جاده توسعه پیدا نکرده بلکه باید آن را در شرایط سخت به کار گرفت.

شاسی فولادی با دوام فاصله دو محور ۱۵۹۰ میلیمتری را به دنبال دارد. یاماها می گوید  سیستم تعلیق دارای دوشاخ وارونه جلو به قطر ۴۳ میلی‌متر و کمک‌فنر قابل تنظیم در قسمت عقب می باشد که هر یک به ترتیب ۲۱۰ و ۲۰۰ میلی‌متر جابجا می شوند. در بخش جلو رینگ ۲۰ اینچی و بخش عقب رینگ ۱۸ اینچی تعبیه شده که در کنار لاستیک های بادوام  Pirelli Scorpion Rally STR می توان انتظار عملکرد بالایی داشت. بنابراین انجام ماجراجویی های بزرگ با موتورسیکلت کراس ۷۰۰Ténéré یاماها بدون شک خاص خواهد بود. پانل‌های بدنه و شیشه جلو به سبک رالی، ۷۰۰Ténéré را شبیه موتورسیکلت‌های ۴۵۰ سی‌سی یاماها در رالی داکار کرده است.

چراغ های LED چهارگانه روشنایی بسیاری را در شب به وجود می آورند و شباهتی به مدل کانسپت T7 دارد. در قسمت فرمان یک صفحه نمایش دیجیتالی تعبیه شده که اطلاعاتی از قبیل سرعت لحظه‌ای، مسافت طی شده، موقعیت دنده، مقدار سوخت باقیمانده، مسافت قابل‌دسترسی با سوخته و برخی دیگر را ارائه می دهد. سیستم ABS نیز به عنوان ترمز بسیار سریع برای این مدل در نظر گرفته شد.

دیسک های ۲۸۵ میلی‌متری جلو با همکاری دیسک های عقب ۲۴۵ میلی‌متری ترمز گیری خوبی را به دنبال دارند باک سوخت باریک و بلند که تا زیر صندلی این موتورسیکلت کشیده شده است و توانایی ظرفیت حمل ۱۶ لیتر را دارد. یاماها می گوید با یک بار سوخت می توان ۳۵۰ کیلومتر این موتورسیکلت را به حرکت درآورد. به طوری که هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۴٫۵ لیتر سوخت مصرف می کند و کم مصرف است.

این موتورسیکلت در رنگ سفید یخی به فروش می رسد.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *