۶۰ شرکت بین المللی به نمایشگاه می آیند
آذر ۲۸, ۱۳۹۶
آیا هوندا به دنبال احیای CBX است؟
تیر ۱۸, ۱۳۹۷

یاماها، نوستالژی موتورسواران قبل از انقلاب

موتوران – در بین کم حجم‌های موجود در روزگاران قدیم، ساخته‌های یاماها از پر طرفدارترین‌ها محسوب می شد.

 

به گزارش “موتوران” به نقل از عصر خودرو، در بین کم حجم‌های موجود در روزگاران قدیم، ساخته‌های یاماها از پر طرفدارترین‌ها محسوب می شد. این موتورسیکلت، کم مصرف، پر شتاب نسبت به حجم خود و البته کم استهلاک بود و چون در کشورمان نیز مونتاژ می شد، از نظر تامین وضعیت قطعات یدکی و تعمیراتی در وضعیت بسیاری مناسبی قرار داشت. اکثر یاماها ۱۰۰ های موجود در کشورمان از دو رنگ قرمز و آبی بودند اما نمونه‌های اولیه آن‌ها که غالبا طلایی و سبز رنگ بودند، همچون یاماها YB دارای باک سوختی با ورقه‌های استیل در دو طرف به همراه ضربه گیر لاستیکی بود و بعد ها نمونه به روز تر آن ها که ظاهری شبیه به یاماها RS داشت و از همان طراحی بهره می برد، عرضه شد.
مدل‌های اولیه از یک پیشرانه ۹۶ سی سی هوا خنک دو زمانه بهره می بردند که بیشترین توان و گشتاور تولیدی آن به ترتیب برابر با ۹٫۷ اسب بخار در دور موتور ۷۵۰۰ دور در دقیقه و ۹٫۳ نیوتن متر در دور ۶۵۰۰ rpm بود که در همراهی با یک گیربکس ۴ سرعته، این موتورسیکلت ۹۲ کیلوگرمی را به حداکثر سرعت ۱۰۰ تا ۱۱۲ کیلومتر در ساعت می رساند.

علی عالیان
علی عالیان
خبرنگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *